reklama

Dlhý víkend v Medelline, Kolombia.

Medellin je príjemné, prekvapivo zelené mesto so srdečnými, veselými ľuďmi a množstvom chutného jedla. Ovocie a zelenina sa tu predávajú všade, či už na kilá, alebo len v kelímkoch nakrájané na kúsky a pripravené na jedenie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Centrum Medellinu.
Centrum Medellinu. (zdroj: SU)

V Medelline som strávila len štyri dni, ale mesto má úžasnú atmosféru a neváhala by som sa sem vrátiť na dlhšie. Hneď z lietadla som išla na bezplatnú pešiu prehliadku mesta Medellín. Bezplatnú v tom zmysle, ze sprievodca je odmenený len prepitným od turistov na konci vletu a je len na nás ako ho odmeníme. Srievodca bol zábavny chlapik, s viacročnný skusenosti s touto prácou. Priznal sa, že pracoval aj v USA, neskôr v školstve v Kolombii, a nakoniec sa dal na prácu s turistami. Povedal, že cestovanie a zvyky ľudí ho obzvlášť zaujímajú a na jeseň sa chystá do Európy. Sprievodca, Jose ovládal spisovnú angličtinu a bol dobre informovaný. Vysvetlil nám časť pohnutej histórie mesta, politiky, rozmanitosť ľudí v meste a nezamlčal obdobie drog a mafiánskych vojen, ktorymi je v Medellín známe. Prehliadka viedla cez administratívne centrum mesta, ako je Parque Bolivar, obchodnú štvrť, kde sa narkomani často zhromažďujú aj dnes. Ukázal nám realitu mesta, ktorá napriek svojmu zlepšeniu a výraznému rozvoju má stále problémy sprevadzajuce latinsko americké veľkomestá.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Fernardo Botero daroval tieto sochy mestu.
Fernardo Botero daroval tieto sochy mestu. (zdroj: SU)
F. Botero je popredny sochar. Jeho štýl je známy ako "Boterismo", zobrazuje ľudí a postavy vo veľkom, prehnanom objeme, scasti ako politickú kritiku ci humor
F. Botero je popredny sochar. Jeho štýl je známy ako "Boterismo", zobrazuje ľudí a postavy vo veľkom, prehnanom objeme, scasti ako politickú kritiku ci humor 
Obchodna stvrt.
Obchodna stvrt. (zdroj: SU)
Obrázok blogu
(zdroj: SU)
Nasa skupinka zhromazdena na namesti v centre. Vzdy sa stretne aspon 5-6 narodnosti z celeho sveta.
Nasa skupinka zhromazdena na namesti v centre. Vzdy sa stretne aspon 5-6 narodnosti z celeho sveta. (zdroj: SU)

Navsteva Guatape.

Takmer každý návštevník Medellinu sa vydá aj k miestnej atrakcii – 200m vysokej skale s umelo vybudovaným schodiskom, ktorá sa nachádza v prekrásnej jazernej oblasti asi tak 2 h of Medellinu. Moje koleno mi nedovolilo vyliezť po schodoch, ale prechádzka po okolí stála za to.

Po prehliadke okolia a skaly nás čakal obed v miestnej restauracii s tradičným kolumbijský jedlom. Porcia bola veľká, nechýbalo 4-5 príloh, pre mňa jedno z najlepších jedál na tejto dovolenke.

Nakoniec sme sa zastavili v Pueble Guatape, čo je malé jazerné mesto, kde sú domy a budovy maľované jasnými farbami a väčšina domov má po stenach farebné mozajky, alebo štvorcové maľované obrazy so scénami z tunajšieho zivota, zvyčajne z poľnohospodárskej minulosti, zvierat, či biblie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Skala so schodiskom...smutne som pozerala, ale nakoniec som na schody nesla.
Skala so schodiskom...smutne som pozerala, ale nakoniec som na schody nesla. 
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Metro a Metrolanovka:

Systém metra v Medellíne je super. Ambiciózny primátor niekedy v 90.rokoch minulého storočia spustil program na jeho vybudovanie - v čase, keď bolo mesto stále mimoriadne nebezpečné a nebolo takmer žiadnych financií. Napriek tomu bolo metro postavené, a teraz je symbolom transformácie mesta. Ľudia sú naňho veľmi hrdí. Nikoho neuvidíte, že hádže odpadky či prázdne obaly na podlahu. Ostatní cestujúci by ho okamžite napomínali. Takmer každý v meste ho využíva - od bohatých až po super chudobných. Môžem potvrdiť, ze je to jedno z najčistejších metier a domáci sú naň veľmi hrdí. Je čisté a efektívne a značne pomáha mestskej infraštruktúry. Celé metro je postavené nad povrchom, nad úrovňou ciest.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Súčasťou systému metra sú gondoly -Metrolanovky prepravujúce ľudí, ktorí žijú vysoko v kopcoch dole do údolia. Použila som gondolu na trase Acevedo. Trasa do kopca trvala 40 minút. Na vrchole leží Parque Arvi, krásna prírodná rezervácia v hustých lesoch. Cez park vedú viaceré chodníky lesom, v ktorom sprievodcovia kazujú tunajšiu flóru a faunu regiónu. Ja som sa vydala na menší výlet, ale v poobednajších hodinách sa silne rozpršalo, tak som to lanovkou zobrala naspäť do mesta. Poobednajšie prehánky tu nie sú nezvyčajné, plány je lepšie robiť si iba na doobedie.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Pristavacia stanica v Arvi.
Pristavacia stanica v Arvi. (zdroj: SU)
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Stanka tara Uhrinová

Stanka tara Uhrinová

Bloger 
  • Počet článkov:  92
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Život ma priviedol k tomu, že spoznávam ludi, a cez nich aj seba. Cestujem, píšem, zaujímam sa o ezoteriku, prírodu, šamanov a sily, ktoré hýbu našim životom. Zaujímam sa tiež o masáže, terapie a prírodné liečivá a vitamíny, ktoré pomáhajú ľudom udržiavať si rovnováhu organizmu. Priviedlo ma to k ríši rastlín tentoraz pod vedením šamanov v peruánskej Pucallpe. Rastliny majú pre nás neuveriteľne liečivé a detoxikačné účinky a postupne sa stali súčasťou môjho života. Mojim hlavným záujmom je dosiahnutie zdravie a pohody, radosti a pocitu prirodzeného šťastia a naozaj verím, ze rastliny nám v tomto úsilí pomáhajú. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu