S detoxom to vôbec nie je ľahké.

Autor: Stanka tara Uhrinová | 8.5.2016 o 10:43 | Karma článku: 3,14 | Prečítané:  910x

Z času na čas nás to vedie k tomu, že spravíme niečo pre svoje telo a keď som ako inšpiráciu dostala knihu od kamošky s názvom One Spirit Medicine rozhodla som sa detox vyskúšať. Pripájam vlastnú skúsenosť.

Netrúfam si názov presne preložiť, ale voľný preklad by mohol byť Medicína ducha od A.Villolda. Jedná sa o prístup využívaný domorodcami z Ánd a severnej Ameriky. Villoldo svoj prístup navyše prepája s najnovšími poznatkami o strave a fungovaní tela.

Villaldo ponúka pri liečení prepojenie mysle a tela a a ukazuje na tradičné spôsoby, ktoré môžu viesť k pohode a harmónii života. A tak ma táto knižka naladila nato, aby som vyskúšala sedem dňový detox. Hlavnou motiváciou nebolo ani tak zníženie váhy – to sa mi takmer nikdy nepodarí v časovom horizonte jedného týždňa, skôr som cítila potrebu zmeniť spôsob stravovania a upraviť svoju stravu dlhodobo, tak aby som sa zbavila niektorých zabehnutých návykov. Jedným z nich je moja láska pre sladké veci. Nemusí ich byť veľa, ale milujem zjesť niečo sladké po jedle. A taktiež som mala pocit, že mám v jedálničku veľa múčnych výrobkov, ako chlieb, či pasta. V Anglicku sa nevenuje veľká pozornosť obedom, a tak to u mňa väčšinou skončilo nejakým sendvičom so syrom, alebo šunkou.

Hlavnou myšlienkou detoxu je vysadiť všetky nevhodné potraviny  (minimálne počas detoxu) – ako sú cukry, sladidlá, obilniny, alkohol, mliečne výrobky. Moja strava počas detoxu spočívala zo zeleniny, šalátov a zeleninových polievok, tofu, vajíčka a k tomu boli pridané orechy a semienka- rôzneho typu, nie veľa, okolo 30 g denne.  Orechy som vyberala rôzneho typu cez brazílske, vlašské, mandle, ďalej slnečnicové semienka. V strave sa odporúča brokolica, kapusta, kel a hlavne avokádo, ktoré obsahuje snáď všetky výživné zložky včítane tukov.

Jedlá som zredukovala na tri denne, prikladám ilustráciu, ale v podstate to boli variácie na šaláty a polievky. Len vegetariánske jedlá, žiadne mäso.

RAŇAJKY: 1 vajce z voľného chovu uvarené natvrdo, alebo v mikrovlnke, šalát. Trocha jogurtu s ovocím.

OBED: veľký šalát, s uhorkou, rajčinami, avokádom, 70 g marinádového tofu, trocha nastrúhaného syra.

VEČERA: polievka zo šošovice, čínskej kapusty  a brokolice. Bez zápražky s trochou olivového oleja.

Takýto jedálniček s menšími variáciami som konzumovala počas štyroch dní, posledné tri dni som si ponechala úplne bez jedla, len s čajom a vodou.

Prvé štyri dni boli v pohode, najhorší bol záver, tri dni bez jedla. V predposledný deň som cítila veľkú únavu a tak som si do čaju dala trocha mlieka. Únava sa ešte znásobila posledný deň a tak som znova neodolala malej troche mlieka v čaji. Posledný deň detoxu som mala nejaké vybavovanie v meste a cítila som, ako každý jeden krok je pre mňa záťažou. Poobede som si musela ísť oddýchnuť a pospať. Cítila som totálnu vyčerpanosť. Spánok trocha zregeneroval sily a poobede som bola v stave porobiť pár prác v byte.

Načo je vlastne dobré takéto trápenie sa, či vyburcovanie organizmu? Jednak z času na čas potrebujeme vypláchnuť toxíny. A jednak nám to pomôže reštartovať naše návyky, spôsoby ako trávime deň. Skrátka v našom mozgu si vytvoríme ideu zdravšieho života, nabudí nás to chodiť viacej von, poprípade vrátiť sa do telocvične, vybrať z garáže zaprášený bicykel. Nechať za sebou nepotrebné sladkosti, či pohárik či dva vína. A získať trocha viac kontroly nad tým, čo robíme a ako to robíme.

Niektoré momenty tohto detoxu boli pre mňa naozaj náročné. Občas som mala pocit, že deň je nekonečne dlhý a každá minúta sa ťahá do nekonečna. Svoje dozvuky to malo aj v spánku. Budila som sa zavčasu nad ránom a pamätala som si svoje sny, ktoré mali často negatívny nádych – zmeškala som vlak, niekto sa topil....toto je pravdepodobne tiež súčasť detoxu - vyplavovanie starých nánosov, nepriaznivých udalostí, nepohody, ktorú v detoxe prežívame.

Prínosom bolo posunutie sa do optimistickejšej nálady, pocit, že mám kontrolu nad svojim životom, svojim návykmi ...a v neposlednom rade návrat k zdravšej strave a trocha viacej športu. Farby a chute sú sýtejšie, každá jedna rastlina, šalát, či orech prináša inú intenzívnu chuť. . A najmä pocit, že vnímam život plnšie, prenikavejšie...a možno v pohode s tým, čo sa deje navôkol.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Vracajú sa deväťdesiate roky a prečo sa Danko drží ruskej letky

Akcia proti Kiskovi je porovnateľná len s únosom mladého Kováča.

DOMOV

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: Politikov treba vyšetrovať citlivo

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii Peter Kovařík.

PRIMÁR

Keď mejkap podráždi. Problémy, ktoré vyvoláva kozmetika

Vyberte si kozmetiku, ktorá nepoškodí pleť.


Už ste čítali?